سایر محصولات حصیری

سطل زباله و جعبه دستمال کاغذی حصیری

یکی از وسیله های ضروری که داشتن آن در هر خانه ای واجب می باشد سطل و جای دستمال کاغذی می باشد با خریدن این ست میتوانید جلوه بسیار زیبایی به فضای خانه خود بدهید. دستمال کاغذی وسیله ای است که همه ی ما انسانها در طول روز از آن استفاده میکنیم ، انتخاب جای دستمال کاغذی یک گزینه خوب و منحصر بفرد می باشد تا بتوانیم دستمال ها را درون آن قرار دهیم تا شیک و مرتب باشد.

به دلیل یکبار مصرف بودن دستمالها بایستی بعد از استفاده آنها را دور بیاندازیم و چه بهتر است که سطلی که دستمالها را درون آن قرار میدهیم ست با جعبه دستمالتان باشد، با داشتن سطل و جای دستمال کاغذی همیشه محیط پیرامون شما تمیز خواهد ماند. این محصول در طرح و رنگ های مختلفی تولید و در بازار عرضه می گردد که شما میتوانید آن را با رنگ مبلمان خور نیز ست کنید. این وسیله مناسب برای اتاق خواب ها، پذیرایی و آشپزخانه می باشد.

کلاه حصیری

کلاه حصیری کلاهی است که از جنس کاه، نی یا ساقه گیاهان یا بافت‌های درختان بافته می‌شود. معمولاً این نوع کلاه برای محافظت از سر در مقابل نور خورشید و گرمازدگی، طراحی شده ‌است. امروزه از حصیر محصولات متنوعی همچون  سبد نان، زنبيل (ساک خريد)، سبد ميوه، زيرانداز،لوازم تزیینی ، لوازم آشپزخانه و … ساخته می شود که نمونه هایی از آنها در فروشگاه آریا عرضه می گردد.

کپو حصیری

“کپو در لغت دزفولی به سر یا کله و اصطلاحا به هر شیء کروی، گرد یا چمپاتمه زده گفته می‌شود و در تعریف، به مصنوعات حصیری که از برگ خرما یا “کرتک” به شکل ظروف دردار کروی بافته می‌شود، اطلاق می‌گردد.”

كرتك (KERTAK) نوعی گیاه خودرو است كه در حاشیه نهرها، رودخانه‌ها و دشت‌ها در مناطق باتلاقی و گرمسیری به وفور یافت می‌شود. کرتک علف هرزی است که دارای ساقه بلندی همچون گندم است و ساقه آن لاغر و کشیده و مثل نی دارای بند بند است. این گیاه در کنار جویبارها رشد می‌کند و دارای استحکام کششی به مراتب بیشتری نسبت به ساقه گندم یا جو است.

سبد لانه حیوان حصیری

لوازم خانگی حصیری مخصوص حیوانات کنجکاوی و هوشیاری حیوان خانگی شما را برآورده می کنند، با فروش لوازم خانگی حصیری مخصوص حیوانات به صورت گرد یا مستطیلی است که حیوانات خانگی راحت و نرم و بدون لمس می توانند راحت دراز بکشند.
بالشتک های گرمتر: این تخت کوچک گربه ای دارای دو بالشتک نرم دو طرفه است ، یک طرف آن پشم نخی است که قابل تنفس و گرم است و یک طرف آن پارچه ای است.

بادبزن حصیری

به طور کلی صنایع دستی به مجموعه ای از هنر های صنعتی اطلاق میشود که به طور عمده با استفاده از مواد اولیه بومی و ابزار دستی تهیه میشوند. حصیربافی هنری است که به بافت نی های نازک در میان تار های پنبه ای اشاره دارد.

جبر محیطی برخی استان های کشور،مردم را مجبور به استفاده از همه ی امکانات موجود در اطراف خود کرده است و استفاده از شاخ و برگ درختان برای تهیه ی برخی ملزومات زندگی یکی از این راه ها به شمار میرود و از قدیم الایام هنری مانند حصیربافی رواج داشته است.

حصیر سنتی نی

حصیر های سنتی در گذشته زینت بخش اکثر پنجره ها و بالکن های خانه های باصفای قدیمی بود و جلوی ورود نورشدید و حرارت آفتاب، و حتی بسیاری از حشرات را به خانه ها می گرفتند… اما با مدرن شدن زندگی های شهری دیگر بساط حصیربافی ها و حصیر فروشی ها در شهرها کم رونق شد و امروزه در کلان شهرهایی مانند تهران، تعداد انگشت شماری ازین قبیل میتوان یافت.

حصیر بوریا

بوریا حصیری است که از نی شکافته شده درست می شود.

حصیر بوریا از قالی های زمان قدیم می باشد که در مساجد و خانه ها از آن استفاده می شده است.

نی ها را پس از جمع آوری، آنها را به دو قسمت تقسیم می کنند و با چکش مخصوص آن را میکوبند تا مقداری نرم شود و بصورت های مختلف آن را می بافند.

ابعاد استاندارد با عرض 200 سانت در طول 300سانت می باشد.

ابعاد سفارشی در سایزهای مختلف قابل تولید می باشد.

با ما تماس بگیرید